’Like’ på den

Att driva en Facebook-sida kan låta alldeles, alldeles underbart. Och det är det faktiskt. Det är en balansgång mellan att få fram det man vill säga samtidigt som det handlar om att säga det på ett sätt som folk ’gillar’. Grymt innehåll tar dig en bit, men för att nå ända fram behöver du vara lite som Usain Bolt – övernaturligt vältränad/förberedd, redo att bjuda på dig själv och framför allt ha en bra plan. Det är inte bara rivstarten som räknas!

Det som är det allra bästa med ansvaret, är att du måste vara alert. På tå. Och beredd på att skruva, testa och ändra för att bli lite vassare. Hela tiden.

Vi ansvarar för och driver Facebook-sidor för flygbolaget Transavia, Märsta Centrum, LO Ung med flera. Innehåll och planering ligger på vårt bord samtidigt som vi har ett tredje öga som alltid håller koll på det övergripande syftet; att kommunicera varumärket och erbjudandet samtidigt som du bjuder på innehåll som är relevant för den som tar emot det. Annars vill ingen lyssna.

Transavia + Happify

  • Med flygbolaget Transavia har vi ett långt samarbete och när de ville ha hjälp med sina Facebook-sidor ville vi mer än gärna hjälpa till. När vi tar fram innehåll jobbar vi tight med lokala PR-byråer och copywriters som finns på plats i de olika länderna. Det ger oss en stadig lokal förankring som komplement till vår egen expertis.