Eat good, do good!
Bakgrund
För att aktivera sitt varumärke och erbjuda sina frekventa kunder kontinuerliga nyheter har O’Learys sedan 2014 jobbat med olika materbjudanden som de internt Monthly Specials. Årligen byts temat och kampanjerna går i hela Norden.
I samband med Monthly Specials vill O’Learys samtidigt lyfta sitt långsiktiga samarbete med FN / Meal 4 Meal, ett CSR projekt som går ut på att när gästen beställer en måltid från Monthly Special-menyn, går en del av intäkten till ett för det året valt ändamål.
Uppdrag
Happify fick i uppdrag att ta fram en idé för hur Monthly Specials skulle se ut konceptuellt men även för hur O’Learys kunde aktivera kampanjen in-store och social media.
Lösning
Vi valde att lyfta hamburgaren som hjälte, samtidigt som vi tydligt implementerade O’Learys sprillans nya grafiska formspråk. Vi tog ut konceptet i flera språkversioner, och med olika innehåll för respektive marknad, i såväl POS material, filmer, inlägg i sociala medier som instick i menyn.