So long, farewell

Att ta farväl behöver inte vara negativt. Det finns mycket i vardagen som vi gärna säger hejdå till. Det kan vara tillfälligt och ibland kanske på längre sikt. Under arbetet med konceptet för flygbolaget Transavias säljkampanj kände vi att det var hög tid för Bayernborna att få ta farväl av tristess och vardag och säga hej till en betydligt härligare tillvaro.

Vårt ’Hallo-Tschüss’-koncept bygger på ett av de allra mest basala behoven, att få omväxling i livet och för en stund få lägga undan det lite gråtrista som finns där varje dag. Hej havsbris! Hejdå instängd tunnelbaneluft. Hej havssalt! Hejdå vägsalt.

Kampanjen har hunnit gå två gånger i Bayern, senast i januari 2017 då vi slog alla tidigare säljrekord för tyska marknaden. Så till konceptet säger vi nog ‘so long’ och inte ‘farewell’.

Transavia + Happify

  • Transavia, som startades 1966, är dotterbolag till KLM och AirFrance. De flyger till över 100 destinationer i Europa och jobbar intensivt för att det ska kännas härligt att flyga lågprisflyg.

  • ”Det är många år sedan vi började jobba med Transavia och vi har utvecklat en relation som vi är väldigt stolta över”, säger Carl-Johan Look, VD på Happify.