Det finns 101 skäl att resa till en storstad. Vilket är ditt?

För kärlekens skull. För att gå på fotbollsmatch. För att shoppa. Eller kanske för att komma bort en helg från barnen… Ja, det finns många anledningar till att reseådran börjar pulsera. Nästan lika många som det finns människor, skulle vi vilja påstå.

Genom att lyfta fram skälen (’101 skäl’ är ett uttryck i Holland, som kan översättas med ’obegränsat’ eller ’tusentals’ på svenska) till att resa blir kommunikationen personlig. Den fångar in dig och din anledning, och får dig att boka din nästa weekend med KLM.

Vi är nästan lite barnsligt stolta över att ha tagit fram ’101 reasons’ som långsiktigt helhetskoncept för KLM Citytrips i Europa. Kampanjen lanserades på den holländska marknaden under hösten 2016 och genomsyras av att vi vill veta vilket skäl just du har; ”det finns 101 skäl att resa, vilket är ditt?”. Syftet är att få betraktaren att tänka till och förhoppningsvis komma närmare beslutet att boka sin resa. Med KLM såklart.

KLM + Happify

  • Konkurrensen för flygbolag på den europeiska marknaden är knivskarp, speciellt vad gäller resor till större europeiska städer. KLM, som ett av de större flygbolagen i Europa, jobbar kontinuerligt för att stärka sitt erbjudande.
  • Happify och KLM Holland har under flera år gjort många kreativa och uppmärksammade kampanjer tillsammans.